2015

„Begeisterte Zuschauer: Über die Filmpräferenzen der Deutschen im Dritten Reich“, Kultur: interdisziplinäre Zugänge, FernUniversität in Hagen.

2014

„A Divided World: The Differentiated Use of the Cinema in the 1930s“, NECS Conference, Milano, Italien.

2013

„The theory of significant film variation as a research tool for film adaptations”, Film adaptation: a dialogue among approaches, Alfried Krupp Wissenschaftskolleg Greifswald.

„An excellent choice: Film selection in 1930s Europe from a comparative perspective“, NECS Conference, Prag.

„Universell oder kulturspezifisch? Filmpräferenzen im Europa der 1930er Jahre in vergleichender Perspektive“, Sommerakademie der Studienstiftung des Deutschen Volkes, Görlitz.

„Is cultural specificity the key to success? Film preferences in 1930s Europe from a comparative perspective“, History of Central-European Cinema: Intercultural Perspective, Lodz.

„‘Nicht zur Vorführung in Deutschland geeignet’ Über die deutsche Casa­blanca-Fassung aus dem Jahr 1952“ Internationaler filmhistorischer Kongress, CineGraph, Hamburg.

2012

“National film cultures and Hollywood: audience perspectives”, Being European: film, television, cultural policy and everyday life, ESF SCH/SCSS Explanatory Workshop, Universität Kopenhagen.

2011

„Zur Kulturspezifik regionaler Filmpräferenzen in Deutschland am Beispiel Oberschlesien“, Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy Brandta / Willy Brandt Zentrum für Deutschland- und Europastudien, Wroclaw, Polen.

2010

“Jews playing Nazis in Hollywood” Leo Baeck Institute, London.

2007

“Popularity in Early Cinema”, Digital Tools in Film Studies, Siegen.

“The Fairground Cinema: A European Institution”, International Conference ‘Travelling Cinema in Europe’, Luxembourg.

“A Theory of Culturally Distinctive Star Systems”. Workshop on Stars and Stardom, Karls Universität Prag, Tschechische Republik.

“Wanderkinos in Schlesien vor dem Ersten Weltkrieg” Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy Brandta / Willy Brandt Zentrum für Deutschland- und Europastudien, Wroclaw, Polen.

2006

“The Emergence of a National Cinema in Germany, 1911-1914″, IX International Domitor Conference on National Cinemas, Ann Arbor, USA.

2005

“Untertitelung, Sprachversion, Synchronisation: Europa auf der Suche nach dem optimalen Übersetzungsverfahren von Filmen”. FilmEuropa Babylon. 18. Internationaler Filmhistorischer Kongress, Hamburg.

“‘Films that are applauded all over the world’: Questioning Chaplin’s Popularity in Weimar Germany”. Charles Chaplin Conference, London College of Communication.

2004

“Early Forms of Film Distribution in Germany, 1896-1905″. VIII International Domitor Conference on Distribution, Utrecht.

“Die Entstehung des Kinos in Deutschland: Zur europäischen Dimension eines Medienumbruchs”. Medien(r)evolutionen, Jahrestagung des SFB/FK 615 “Medienumbrüche”, Siegen.

2003

“Making Films Popular Abroad: The Cultural Significance of Multiple-language Versions”. Gradisca Spring School, Gradisca, Italien.

“Towards a Theory of Nationally Distinctive Star Systems”. Popular European Cinema 4: Stars, Stockholm, Schweden.

“Die Etablierung der Synchronisation fremdsprachiger Filme im Europa der 30er Jahre”. Sound: Zur Technologie und Ästhetik des Akustischen in den Medien. Jahrestagung der Gesellschaft für Medienwissenschaft (GfM), Hamburg.

“Das Produktionskonzept der Cine-Allianz”. Alliierte für den Film: Arnold Pressburger, Gregor Rabinowitsch und die Cine-Allianz. 16. Internationaler Filmhistorischer Kongress, Hamburg.

“Forms of Film Exhibition in Early German Cinema”. Symposium „Kinoöffentlichkeit: Entstehung, Etablierung, Differenzierung 1895-1920″, Hamburg.

2002

“Germany Goes Global: Challenging the Theory of Hollywood’s Dominance on International Markets”. Media in Transition: globalization and convergence, an international conference, MIT, Cambridge, Mass., USA.

2001

“Playing Garbo: How Marlene Dietrich Conquered Hollywood”. Marlene at 100: An International Conference. Dartmouth College, Hanover, New Hampshire, USA.

2000

„The Nationally Distinctive Star System of the Weimar Republic”. Popular European Cinema 3: „The Spectacular”. An International Conference. University of Warwick.

„Hitchcocks Zwischentitel: Design, Erzählung, Visualität”. Fachkongreß Schrift und Bild in Bewegung an den Instituten für Deutsche Philologie, für Komparatistik und für Deutsch als Fremdsprache der Maximilians-Universität München.

1999

„Variety Entertainment and the Presentation of Films in Germany, 1895-1914″. Theatre and Inter-mediality, veranstaltet von der International Federation for Theatre Research. Universiteit van Amsterdam.

„Trash und Seriosität”. TV-Trash – The TV-Show I Love to Hate. Jahrestagung der Gesellschaft für Film- und Fernsehwissenschaft. Paderborn.

„The German Hitchcock”. Hitchcock: A Centennial Celebration. Department of Cinema Studies, Tisch School of the Arts, New York University. New York (Directors Guild of America).

1998

„American Films in Germany: Conceptualising Spectatorship Emirically and Historically”. Commonwealth Fund Conference in American History „Hollywood and Its Spectators: The Reception of American Films 1895-1995″. University College London.

„Vergangenheitsbewältigung im bundesdeutschen Film der 50er Jahre”. Konferenz „Vergangenheitsbewältigung im bundesdeutschen Film der 50er Jahre”, veranstaltet von der Hessischen Landeszentrale für politische Bildung. Frankfurt/M.

1995

„Für verschiedene Kulturen, in mehreren Sprachen: Welches Problem lösen Mehrsprachenversionen?”. 8. Internationaler filmhistorischer Kongress: Aspekte der französisch-deutschen Zusammenarbeit. Filmhaus Hamburg.

1992

„Einführung in die Theorie signifikanter Filmvariation”. Mannheimer Symposium Verändert, gekürzt, zensiert – Vom Umgang mit Filmen. Mannheim.

1991

„,Nicht zeitgemäß und nicht zur Vorführung in Deutschland geeignet…‘ Strategien der Marktanpassung amerikanischer Filme in der Bundesrepublik Deutschland”. Deutsche Gesellschaft für Amerikastudien. Münster.

1989

„,The Ugly German‘: Significant Variations in American Films Shown in the Federal Republic of Germany”. Popular European Cinema Conference. University of Warwick, England.

1988

„Film Versions: Towards a Theory of Significant Film Variation”. Society for Cinema Studies Conference. Bozeman, Montana, USA.